Monday, July 09, 2007

Aftellen tot vakantie/nieuwe job

Nog anderhalve dag werken en dan - eindelijk - vakantie!
Maar eerst nog een beleidsplan afwerken en versturen.
Pfff, de spreekwoordelijke laatste loodjes...

En dan daarna eerst nog solliciteren.
Want ik was op zoek naar een andere job, remember.

Op de meeste brieven die ik schrijf, krijg ik wel een reactie en word ik ook uitgenodigd voor een gesprek. Bij één sollicitatie was ik bij de laatste twee kandidaten en was de jury zeer tevreden over mijn kwaliteiten. Jammer dat ik iets minder scoorde op de technische vereisten, zodat het toch die andere kandidaat geworden is...
Tja, zo gaat dat.

Vrijdag weer een afspraak voor een gesprek met schriftelijke proef vooraf. Dit keer zal het gaan over hetgeen ik al vijf jaar doe, dus technische kwaliteiten en inhoud moeten het zeker kunnen halen.
Dan hangt het natuurlijk nog af van de tegenkandidaten (een stuk of 7, zo gaan de geruchten) en wat de jury en de directie wil... Ik heb het voordeel dat ik enkele juryleden ken en dat er tijdens een raad van bestuur over mij gesproken is. Maar ja, dat kan net zo het geval zijn voor bepaalde andere kandidaten.
Toch wel spannend.

Het zou niet zo een grote ramp zijn mocht ik het niet worden... Hoewel ik de job dolgraag zou doen. Maar de afstand huis-werk wordt opeens verdrievoudigd. En dat betekent ook dat de reistijd aanzienlijk verlengt. En zo opeens drie uur per dag onderweg zijn om te gaan werken, ... ik weet het niet, hoor. Anderen doen het jaren, maar mij lijkt het maar niets... Erg vermoeiend, vooral. Zelfs als je vlot het openbaar vervoer kunt gebruiken (wat ik ook wel zou doen, in geval ik de job heb). Maar aangezien ik 's avonds ook nog graag vanalles doe, sporten, avondlessen, enz. gaat dat gependel me misschien na verloop van tijd zo zwaar vallen... Enfin, ik ga er nog eens goed over nadenken. (Mocht het loon zo royaal zijn, dan zou ik er toch minder problemen mee hebben, maar over loon gaat in dit geval weinig te onderhandelen zijn, laat staan dat we over een royaal loon kunnen spreken... Daarvoor kies ik de foute sector, vrees ik!)

Er staan nog wel wat organisaties op mijn te-solliciteren-lijstje... Ik weet dus wat te doen, de komende dagen, tijdens mijn verlof.
En dan hopelijk vanaf de 15de een week écht vakantie, ergens in het buitenland. Joepie, ik kijk er naar uit!

Hopelijk voor jullie ook een fijne vakantie!

No comments: