Monday, December 03, 2007

Agressieve fietser

Ik beken:
ik ben een agressieve fietser.

vorige week iemand (misschien zelfs meer dan iemand...) met mijn fiets aangereden,
op weg naar het werk.

ze liepen in mijn weg.
op het fietspad.

met honderden!

en maar bellen met mijn fietsbel,
en maar roepen: "naar rechts alstublieft, fietser in aantocht!"

en niet alleen ik, hé!
voor en achter mij ook nog fietsers,
kampend met hetzelfde probleem.

tot er een paar niet opzij gingen
- niet willen?-
en ik niet op tijd kon stoppen.

toegegeven, ik fietste eigenlijk te hard,
gezien de gegeven omstandigheden.

maar ik was daar niet voor een uitstapje,
maar op weg naar mijn werk.
en de voetgangers liepen op het fietspad,
blokkeerden de weg,
terwijl ze ook het voetpad konden gebruiken.

maar, nee hoor, "dan worden mijn schoenen vuil!"

en toen zat ik er tegen.
en maakte ik van mijn oren.

verdomde voetgangers!

No comments: