Wednesday, June 13, 2007

Op naar ander werk

Hé hé, wat gaat de tijd snel.
Ik zie dat het al van maart geleden is dat ik nog geblogd heb.

Ja, geweldig kan ik dat zelf niet noemen.
Soms kost het ook gewoon te veel moeite.
Ik snap ook niet dat mensen elke dag hele epistels te vertellen hebben aan de wereld.
En er bovendien de tijd voor vinden dat op hun blog te zwieren, met aangepaste foto's en links en toestanden er bij. En er dan ook in slagen hun blog bij andere bloggers en vrienden en familie bekend te maken en te promoten.
Van goede pr gesproken!
Veel te tijdrovend, vind ik. Ik doe liever andere dingen na mijn werk.

Zoals zoeken naar ander werk bijvoorbeeld.
Ik heb in mei mijn huidige job opgezegd. Een leuke, goed betaalde en afwisselende job op een gemeentelijke jeugddienst in mijn geboortestreek.
Een job tussen mensen die je goed kent, waar je graag mee samenwerkt, waar je ook plezier mee kunt maken en al eens op kunt grommelen zonder onherstelbare schade aan te richten.
Een job met hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques en vooral een mooi saldo aan verlofdagen. Met een diensthoofd dat flexibel is en die je toelaat al eens (nou ja, bijna altijd) te laat te komen maar ook overuren laat maken als dat moet.
Ook wel wat avond- en weekendwerk maar altijd voor de goede zaak, namelijk het jeugdbeleid en het jeugdwerkbeleid.

EN DAT GOOI IK ZOMAAR OPZIJ!

Yep.
Als je 's nachts wakker wordt en je hoofd niet stopt met malen over het werk;
als je overloopt van ideeën en nieuwe doelstellingen maar je agenda zit al overvol en je krijgt geen personeel bij;
als je hetgeen je reeds verwezenlijkt hebt, niet mag doorschuiven en aanvullen met nieuwe dingen;
als je geïrriteerd geraakt door vrolijke collega's;
als je commentaar niet meer van je af kunt laten glijden eenmaal je op vakantie bent;
als je op doktersvoorschrift thuis moet blijven wegens overspannen (ja, ik geloofde het zelf niet);
Dan is het tijd om iets anders te zoeken.

Dus dat ben ik nu aan het doen.
Mijn tweede jobinterview komt er vrijdag aan.
En ik ben heel benieuwd.
't Is voor een meer communicatieve en pr-functie aan een onderwijsinstelling en ik zal er zowel een schriftelijk als een mondeling examen voor moeten afleggen.

Ben benieuwd! Zal toch maar wat info instuderen. Je weet nooit waarvoor het goed is.
Duimen!

No comments: